... dari sentuhan pancaindera, membawa ketukan di keyboard, membikin satucereka ...

Thursday, November 26, 2009

berpoya sebelum raya

2:15 AM Posted by HM Hafizd 2 comments
Hari ini (maksudnya rabu) dapat juga pergi berjalan-jalan. sudah lama tak buat buang tabiat lagu nie. pergi naik bas sampai la ke pekan dot dot dot nie. Plan awal nak tengok wayang dan berkaroake. Jadi hampir ke pukul 4 ptg gitu, sampai lah ke tempat yang dituju. Tengok kat depan pintu masuk tue ada papan tanda bertulis, now showing today 2012 and Senario The mOvie Episode 2 : The Beach Boys. Tangan sudah ke dahi. Alamak, ingat nak tengok Pisau Cukur, dah tak tayang rupanya. Adoiyai. Ehh, lupa nak cakap, nie kat pekan kechik je, bukan ada GSC/TGV pon. Jadi dalam satu masa dua cerita je tayang. Emm, on air pukul 5, pergi bersantap dulu la...

Nak makan pon dok pilih jugak, depan ada kedai mamak, sebelah ada KFC, hujung sikit sate!. Ketiga-tiga nie kira dah lama jugak la tak menikmatinya. Dah sebab nak save bajet, KFC out dulu. Dalam berkira-kira tue, akhirnya pilih jugak la kedai mamak. Dah lama tak merasa masakan mamak nie, mengidam la pulak. Acecece. Jadi, bersantap la seriang-riangnya walaupun kedainya tak la bersejuk icon pon. Bila bayar je terkejut jugak la, sampai 6 ringgit!!! Dah naik harga ke kedai mamak nie? Kalau tau camnie baik makan sate je tadi. Melepas...

Jadi misi diteruskan dengan tengok wayang. Tapi sebelum tue, sembahyang asar dulu. Saje nak up sikit, hehe. Pergi ke kaunter tiket, akhirnya pilih Senario Ep2 jugak. Cerita 2012 nie aku terdownload dah yang format TS-nye, hehe. Jadi ada la tengok sikit-sikit walaupun tak seclear kat panggung nie. Berbalik kepada Senario Ep2 nie, kira menarik jugak la, walaupun ada sikit-sikit part yang rasa bosan sikit menengoknya. Puas hati jugak, tapi tak la sampai dapat standing ovation dari aku, hahaha. Lagipun yang Episode 1 dulu pon aku tengok juga kat panggung. Nie kira support filem dorang la. Go go Senario.

Habis je filem, terus masuk mission 2, karaoke, haha. Sembahyang asar maghrib dulu, dan pergilah berkaraoke. Tempat karaoke pon kechik je. Kakak panggilnya sebagai 'nyanyi dalam jamban'. 1 lagu 1 ringgit. Aku pilih 4 lagu. Tapi yang spoilnya, bilik dia orang luar pon boleh dengar. Aku tak suka la camnie, malu la aku kalau orang dengar suara 'gemersik' aku nie. Tapi tak pa, teruskan jugak misi. Lagu pertama dipilih Mahakarya Cinta. Kalah aku dengan Faizal Tahir. Kemudian try lagu Hijau (Zainal Abidin) pulak. Ke chek kelate ambo time tue...

oo... anok-anok, tok leh meghaso mandi laok, bersaing main ghama-ghama, ale lo ni tuo omornyo berjoto, koto usoho jauh ke daghi malo petako
ozon lo ni koho nipih nak nak aghi, keno make asak hok biso weh, pase maknusio, seghemo bendo-bendo di dunio, tok leh tahe, sapa bilo-bilo

Haha, kena practise kot-kot dapat jodoh ore kelate, ya dak. Sambung pulak lagu Nasib Kita (Mel). Kantoi lagu nie, suara tak sampai. Malu-malu. Last song lagu Trilogi Cinta. Macam baru clash pon ada nyanyi lagu nie... 'andai kau pinta untuk melepaskanmu, terpaksa aku turutkan'. Feeling habis. Semua orang dah terpukau. Semua orang mesti fikir aku perasan giler kata dorang terpegun dengar aku nyanyi lagu tue. Haha. Hampehh...

Misi berpoya-poya dah selesai. Lusa nak raya. masa untuk pulang. Naik bas jugak. Beli la satu botol air mineral. Sahih kena tunggu bas punya. Mata dok asyik perati sebelah kanan, kot-kot bas dah sampai. Sementara tue bukak air mineral dulu. Minum seteguk, ada orang mai, 'nak mintak air'. Aku pon kasi la. Pastu dia kata 'ambil semua boleh'. Haa, aku tak tersangka pulak dia cakap camtue. 'Baru buka je tue'. Pastu dia minum la. Bagi kat aku balik dan beredar. Tinggal suku ja!!!. Lebih separuh dia minum. Kalau aku tau dia minum banyak nie, aku kasi semua ja tadi tak pa. Aku malas la nak bertanya 'awat hang minum banyak sangat?'. Entah sape-sape la gamknya. Segan dan seram jugak aku. Biar je la. Dalam 30 minit camtue, bas baru sampai. Lama giler...

TAPI KAN :- misi berpoya-poya nie dilakukan hanya seorang diri. dah aku pon tak tau sape member aku yang ada kat pekan nie. jadi boleh je lah sorang-sorang pon. ehh, masih belum habis lagi. selamat berhari raya... aku dok fikir 75% pakai suit melayu lengkap pergi sembahyang jumaat nanti. mesti cam pengantin la jawabnya... haha

2 comments:

.: little me :. said...

err..spekah yg mtk air tu? msti dier xmampu nk beli.. apsal xsedekah je..~

HM Hafizd said...

entah.. sape tau
i dunno... :P