... dari sentuhan pancaindera, membawa ketukan di keyboard, membikin satucereka ...

Friday, July 24, 2009

Segelas Teh Ais di Kafe

8:16 AM Posted by HM Hafizd 5 comments
Malam ini ubah selera sikit, makan kat kafe pula. Dok usha, dok perathi lauk-lauk, semua cam tak bermaya ja nak makan. Tukar plan, pergi isi kertas order. Nasi goreng kampung + telur mata menjadi pilihan. Itu je mampu untuk malam ini. Esok-esok try order nasi beriani lak, kalau ada la. Jadi, sementara menanti nasi masak, order segelas teh ais dahulu. Terus ambik pot kosong dan duduk di situ.

Dalam kafe malam nie tak la ramai orang sangat. Di depan, atas skrin tv ada menayang perlawanan bola. Dari tadi dok perathi juga, tapi jauh tak nampak sangat siapa yang lawan. Bila dah mai dekat, rupanya Man United vs something club from Korea rupanya. Ini friendly games. Dah 2-2. Macheda score. Wow, boleh tahan kelab Korea tue score dua biji. Beberapa minit kemudian, Berbatov, Owen, Scholes masuk padang. Aku terus leka menonton perlawanan bola di tv sambil menikmati hirupan teh ais dengan strow.

Sekilas, aku ada memandang kiri kanan. Dengan harapan dapat mencuci mata sikit. Di sebelah kanan langkau 2 meja dari aku ada 4 orang gadis duduk di sana. Rancak sekali berbual. Di depan tv, meja paling dekat dengan tv, ada 2 mamat yang sambil makan sambil kepala melangut ke skrin. Penyokong kipas-susah-mati MU kot nie. Yang lain, ada beberapa orang lagi yang lebih suka berbual dari fokus pada perlawanan. Juga ada yang menunggu seperti aku. Menunggu bila la makanan order boleh siap. Sambil itu aku tetap menghirup teh ais aku ini. Lemak berkrim pula malam ini rasanya. Lain dari sebelum-sebelumnya. Goal!!! Terkejut sikit aku. 2 orang mamat tadi menjerit kuat bila mana Berbatov meyumbat goal. Sekarang sudah 3-2.

Aku sambil-sambil melilau pada bola, sambil juga melilau pada meja 4 orang gadis tadi. Terbekenan pula rasanya. Dalam pemerhatian aku, yang pakai tudung hijau tue paling cute. Number 2 gadis sebelah kiri dia. Number 3 yang bertentangan dengan si tudung hijau tue, dan number 4 yang di sebelah kanannya. Dalam aku sejenak mengusha tanpa kebenaran tue, tiba-tiba si number 4 paling cute pun kebetulan kalih ke arah aku. Cis, malu aku kalau dia perasan aku dok usha depa. Sambil cover line aku pon menyumbat strow ke dalam mulut lagi. Tapi dia perasankah atau aku yang terperasan? Entah-entah dia perathi kat belakang aku. Mana la tau.

Dalam aku nak fokus balik, terdengar giliran aku dipanggil "number sembilan puluh sembilan..." Sebelum aku nak bangkit, sempat menghirup sikit lagi teh ais. Alamak, kali ini baru aku betul-betul perasan, teh ais aku dah hampir habis. Ciss, nasi belum makan air dah nak habis. Kalau tercekik satgi cam mana. Emm, otak dah mencongak. Tak pa lah, order je lah. Bila dah sampai depan kaunter tue "teh ais satu..."

TAPI KAN :- kalau la si tudung hijau tue yang pandang ke arah aku tadi, sudah tentu aku akan menghadiahkan senyuman lawa kepada dia. Aduhai...

5 comments:

NEL said...

saipa aku rasa entry2 hg sejak akhir2 ni macam gediks dan jiwang karat? sket2 pompuannnn ja..hahahaha

HM Hafizd said...

ya ke, yg 2 aku x terperasan la pulak... hoho

amy said...

ririe...biaqla dia nak gediks, u pun gediks jugak aper? hahahahaha
oooppps i mmg gediks pun hehe..

BeE said...

hee
din mmg cam tu..
asek pratikan pmpuan je..
a.k.a mata keranjang
tee..~ ;p

HM Hafizd said...

amboi amboi amboi...
statement panas 2.. kena saman nie..