... dari sentuhan pancaindera, membawa ketukan di keyboard, membikin satucereka ...

Monday, July 13, 2009

Publisiti Drama

8:29 AM Posted by HM Hafizd 6 comments

Sari Berita terkini - Stesen TV popular, TV3 terus menambat hati penonton dengan satu lagi drama hebatnya yang bertajuk Nur Kasih. Drama ini yang ke udara pada hari jumaat pada pukul 9.00 malam merupakan drama arahan Khabir Bhatia. Drama ini mengisahkan tentang cinta dan pengorbanan yang dilakukan oleh Aidil dan Adam bagi memenuhi permintaan terakhir arwah ayahnya. Aidil dan Adam yang berbeza sifat dan perwatakan menerima keputusan ayahnya dengan terpaksa dengan cara yang berbeza mengikut naluri sifat masing-masing. Saksikanlah drama hebat ini di kaca TV anda. Sekian, berita terkini, assalamualaikum.


Sudah lama tak mengdownload drama-drama Melayu. Rasanya yang last download cerita KAMI kot. Selama nie asyik download cerita 'omputih' je. Cerita-cerita seperti HEROES, LOST, KYLE XY, KNIGHT RIDER confirm masuk dalam list download. Tapi entah cam mana, tertarik lak dengan cerita NUR KASIH nie. cam best ja. Siapa tau yang promote kat aku, Huda kot. Bila tengok episod pertama best pulak rasanya. Jadi sekarang terus layan cerita nie. Tak tengok kat TV pon xpa, sebab boleh download dari internet, hehe.

Ada satu part nie aku rasa tak patut betul. Bila ayah dia tanya Aidil siapa calon pilihan Aidil, Aidil menjawab yakin Nur Amina. Tapi alih-alih ayah dia pergi pinangkan Nur Amina kepada Adam, dengan alasan diharap Nur Amina dapat membimbing Adam ke pangkal jalan. Ayahnya menyuruh Aidil berkorban dan redha dengan keputusan dia ini. Tapi bagi aku la, boleh makan dalam tue. Terasa hati, kecewa, makan jiwa semua ada. Boleh memberontak jadinya. Tak patut rasanya ayah dia buat macam tue. Tapi ini pandangan aku je. Maybe orang lain boleh terima. Cerita nie kemudiannya menunjukkan Nur Amina memang ada hati dengan Adam, sejak dari sekolah lagi. Dia pon terpaksa rela kahwin kerana dia sebenarnya nak sambung belajar lagi.

Emm, apa lagi ehh. Baca dalam paper kelmarin dorang buat pengambaran kat Jordan, scene Aidil, Adam dan maknya mencari Nur Amina yang khabarnya bekerja di sana. Maybe pengakhirannya Adam kembali semula kepada Nur Amina kot. Tapi aku lebih suka kalau Nur Amina diceraikan dan berkahwin dengan Aidil. Boleh menunjukkan pengorbanan Aidil selama ini terbalas. Tapi, ini menurut pandangan aku je, tak kisah sebenarnya ending dia macam mana pon.

Okey lah, sama-sama lah kita layaann cerita nie dan menantikan kesudahannya. Dengar kata 26 episod (kot.?) cerita nie. Sekarang baru episod 7. Banyak minggu lagi tue.

"...Adam dan Aidil tak sama. Kalau kita berikan air pada pokok yang ini, berbunga.
Kalau disiram banyak mana pada pokok yang satu lagi tu, takkan berbunga, bang.

Malah jadi layu. Sebab dia perlukan tanah kering untuk hidup subur.
Dia perlukan matahari, tapi kita beri air,bang..."


TAPI KAN :- Salah satu yang tertarik ialah Nur Amina digambarkan seorang gadis muslimah, namun tidak terbelakang dalam arus kemodenan semasa. Ada tak aku menjumpai gaids seperti 'Nur Amina' nie, hehe.

6 comments:

amy said...

suka tgk cerita nur kasih ni,,
tapi lambat and lembab la nak tunggu sekali jer seminggu..huhu

HM Hafizd said...

ikut la aku.. tggu dua mggu bru tgk..
download dlu .. pastu buat marathon.. hehe. sedap skit layan.

ha chemo said...

jap2..ap lman web nk download cite?
nk tawu gakkkkkkkk~

HM Hafizd said...

masuk la kat www.syok.org
prg kat forum >> share tv series
kat situ byk direct link smpai rambang mata tgk, hahaha

NEL said...

cite ni shoot dekat uia..nanti tengok la kemunculan pertama aku dalam siri ni..walaupun jadi pak pacak je..hehehehe

HM Hafizd said...

ye ker... nnt aku guna mata ke-3 n ke-4 utk cri ko..