... dari sentuhan pancaindera, membawa ketukan di keyboard, membikin satucereka ...

Saturday, December 11, 2010

tahun baru kembali lagi ::D

8:52 AM Posted by HM Hafizd No comments
Kita sudah menyambut tahun baru Hijrah. Dan aku juga telah berhijrah. Dari pekan kecil dan daerah pertanian Pendang ke bandar raya anggerik Shah Alam. It's like cliche went Sultan Selangor bertitah dalam satu temubual mengatakan penduduk Selangor bertambah hampir 5% setiap tahun - bukan kerana kadar kelahiran, tetapi jumlah migrasi dari negeri yang lain datang ke Selangor. The cliche is I am one of them. :P

Tetapi jangan risau, aku akan menjadi penduduk yang baik. Tidak menimbulkan masalah dan mengikut peraturan yang telah ditetapkan. Hahaha, macam la aku nie pendatang asing lak. Seriously, I just to get know the road. Nak pergi makan ke tempat yang best pon aku masih tak confident lagi. Orang baru la katakan. Follow member rapat. Nanti tersesat, haha. Tapi I glad menemui tempat yang murah dan sedap, walaupun agak jauh sedikit.

Lagi tiga minggu lagi kita akan menyambut tahun baru Masihi pula. Begitu cepat masa berlalu (ayat klise lagi, hehe). Tahun 2010 bagiku not my brightest year but not miserable at all also. Cuma mungkin aku tak menutup tahun baru ini dengan berjumpa beberapa orang yang hampir setahun tidak berjumpa. Its hard and very sad decision to make and the chance to met her (obviously i talk about her!) again is narrow. Huhu. Argh, ada jodoh tidak ke mana. Pertemuan dan perpisahan sudah ditentukan. Ini bukan klise, ini suratan. Dan aku membuat keputusan tersebut di dalam masjid sebelum membaca surah Yassin. Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini. Aku berserah dan bertawakkal sahaja. :D

Apa yang penting SMS, Facebook, YM dan lain-lain lagi masih ada. It's connecting people. Like us. Just we want to use it or not. You choose. Ada yang aku message tak respond, i feel bad. Sama ada 'beliau' ingin memutuskan ikatan atau masalah handset. Message thru FB pun tak reply. I can't lie to myself to think bad about it. For now, I'm just entertain myself 'beliau' sibuk berkerjaya. Hehehe. Life must go on. Hidup la dengan penuh kesyukuran, jangan sombong di bumi Tuhan, jangan angkuh pada manusia :D

TAPI KAN :- Setiap kali tahun baru atau sambutan tarikh kelahiran, mesti ada wish(es), kenapa yer... tak bolehkah kalau setiapa hari kita buat wish.? setiap kali kita bangun pagi pun kita boleh wish apa..??

0 comments: