... dari sentuhan pancaindera, membawa ketukan di keyboard, membikin satucereka ...

Wednesday, January 11, 2012

Comeback!!!

9:21 PM Posted by HM Hafizd 1 comment
Apabila ada yang membuat pintu gerbang sebegini, maka aku sudah tidak boleh berkata apa apa lagi. Nampaknya, mereka masih merinduimu, HM. Maka terpaksalah jiwa ragamu mengalirkan setitis benih percambahan minda di kepala otakmu bagi melafazkan kata-kata keramat ini yang penuh bermakna bagi para penyanyi dan juga orang seperti aku! ...

I'm Back!!!

Wahhh... tepuk tepuk tepuk. Penuh bergaya dan bertatasusila. Siapakah beliau ini. Setelah menyepi tahun 2011 maka tahun 2012 ini dia kembali. Kebetulan pulak posting 'comeback' ini jatuhnya pada hari ke-12 bulan Januari 2012. Pergh... kebetulan yang memeningkan. "Aku tak plan pon wei..." Trrttt.. tttt.. ttt... system failure... typing again!

(Tu la puncanya masuk tak bagi salam). Assalamualaikum pembuka kata dari aku, HM Hafizd. Selamat berkecimpung kembali dalam dunia blogger. Ikhlas kata aku dah awkward dah dalam profile blogspot nie. Aku kena studi sikit-sikit dulu macam mana nak masuk gambar, tukar kalor, apa-apa lagi la. Haiyya, tengok blog archive, aku post 4 mende ja tahun lepas. Memang betol-betol 'pergi tak kembali' idea blogger aku dulu...

Walau bagaimanapun, azam deria keenam aku tahun ini hendak kembali menaip keyboard hitam ini dengan benda-benda yang bermanfaat, berkongsi pandangan dan cerita dan yang penting sekali nak merepek tak tentu hala. Belog ini dinamakan Gkay's CoRneR - satu tempat di mana aku berhadam segala benda dalam minda, yang mengalir keluar melalui deria sentuhan hujung jejari ke atas punat-punat keyboard yang mempunyai abjad tersendiri. Setelah beberapa minit, hasil ketukan punat keyboard itu mengikut giliran masing-masing beratur panjang di skrin komputer dan laptop dan iphone dll mengikut hukum, first come first serve... bila mana barisan panjang itu difahami oleh manusia yang tiba-tiba menamakannya barisan ayat ataupun sentences bagi penduduk negeri atas angin.

Pada tahun 2012, harapannya, aku ingin merajinkan diriku membikin cerita dalam laman ini dengan sekerap mungkin. Bukan kerana terpaksa, atau terdera atau dengki dengan belog orang lain, hanya mana aku terbaca dalam satu laman, menulis (atau menaip) selalu dapat mengasah idea seseorang menjadi lebih kreatif dan kritis dan puitis. Maka aku berminat menjadi sebegitu dan menamakannya sebagai... hobi!.

Jumpa lagi!... (pergh, tiba-tiba ending!. Apa kes? xdak idea la tuh)

TAPI KAN :- Lagu tema belog ini tidak sama dengan lagu tema facebook (cari jodoh / cari pasangan) sebaliknya ialah lagu tema belog ini ialah dengan rasminya... Di Saat Ku Mencintaimu oleh Dadali band!!! yea yea yea... (apsal tiba-tiba? baka!!!)

1 comments:

My Syrajudean said...

Wuhoooo... BIG CLAP everyone..
He's on the show again..
Wohaa...